شاسی بلند نو بازار ایران که شبیه بی ام و است، عکس

به گزارش آموزشگاه ما، گجت نیوز نوشت: اکستریم VX به عنوان شاسی بلند لوکس چینی و نو به زودی روانه بازار می گردد. در ادامه با مشخصات و امکانات Xtrim VX آشنا می شویم.

شاسی بلند نو بازار ایران که شبیه بی ام و است، عکس

اکستریم VX از لحاظ ظاهری با سایر خودروهای آسیای شرقی به ویژه خودروهای چینی متفاوت بوده و در آن حجم پردازی های متداول ماشین های چینی دیده نمی گردد. در نمای جلوی این شاسی بلند یک جلوپنجره بزرگ و ساده با خطوط افقی کرومی به چشم می خورد که ترکیب آن با چراغ های کشیده و خشن توانسته نمای مجذوب کنندهی را به وجود بیاورد.

از سایر ویژگی های طراحی ظاهری این خودرو در نمای جلویی می توان به یک ورودی هوای بزرگ و دیفیوزر در مرکز سپر به همراه دو ورودی هوای عمودی در دو طرف سپر اشاره نمود.

برند اکسید در سال 2023 برای این شاسی بلند یک نسخه فیس لیفت را نیز ارائه کرد که در نمای جلو اکنون به یک جلوپنجره و بعضی قطعات تزئینی نو مجهز شده است. در واقع در نسخه فیس لیفت شاهد یک جلوپنجره با خطوط عمودی و قاب مشکی هستیم که هرچند سطح لوکس بودن خودرو را کاهش داده، اما از سوی دیگر ظاهر تهاجمی تری به آن بخشیده است.

این خودرو در نمای جانبی به ویژه فرم پنجره های کناری به خودرو بی ام و X7 شباهت زیادی دارد که البته نمی توان آن را یک کپی کاری دانست. طراحان با رینگ های بزرگ و با استفاده از عناصر کرومی در لبه پنجره ها و پایین درها توانستند این بخش را بیش از پیش لوکس نمایند.

هنوز تعیین نشده مدیران خودرو کدام نسخه از اکسید VX را به بازار ایران عرضه خواهد نمود؛ چرا که بسته به هر مدل، سطح طراحی و امکانات بخش داخلی آن نیز متفاوت خواهد بود. نسخه قبل فیس لیفت این خودرو در نمای داخلی به نمایشگرهای بزرگ به همراه طرح مینیمافهرستی با خطوط ساده مجهز شده است. نمایشگر دیجیتال این خودرو دارای طراحی یکپارچه با کلاستر دیجیتالی بوده و در بخش تهویه نیز یک نمایشگر دیجیتالی به چشم می خورد.

کابین این خودرو در بخش های مختلف از متریال باکیفیتی بهره می برد. بعلاوه دوخت های صندلی ها و رودری ها نیز در سطح مناسبی قرار دارند که باعث شدند این پرچمدار اکسید بیش از پیش لوکس به نظر برسد.

البته نسخه فیس لیفت این خودرو در بخش کابین کاملا طبق مرسدس EQS طراحی شده است. در واقع طراحان از همان داشبورد EQS به ویژه هایپراسکرین داشبورد برای نسخه فیس لیفت استفاده کردند که نمای مدرنی را به وجود آورده است. بعلاوه این خودرو اکنون به فرمان دوشاخه نیز مجهز شده است. به طور کلی این کپی کاری یا الگوبرداری باعث شده تا کابین این خودرو نسبت به قبل مجذوب کننده تر و مدرن تر به نظر برسد.

امکانات ایمنی و رفاهی اکستریم وی ایکس

اکسید VX یا اکستریم VX به امکانات ایمنی و رفاهی کاملی مجهز شده است. از امکانات رفاهی این خودرو می توان به تریم چرم داخلی، آینه الکتروکرومیک، صندلی های برقی جلو، تنظیم حالت رانندگی، کنترل حرکت در سربالایی، سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی، ترمز پارک برقی، دریچه تهویه ردیف عقب، تهویه دو کاناله اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی های عقب، شارژر بی سیم، سیستم فرمان صوتی، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه و ورود و استارت بدون کلید اشاره نمود.

این خودرو از امکانات ایمنی متعددی چون سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی آغاز حرکت در سربالایی، رانندگی نیمه خودران، کروز کنترل تطبیق پذیر، رادار خطی و رادار نقطه کور، رادار تابلوخوان، نور بالای اتوماتیک، سنسور نور و سنسور باران بهره می برد.

تعیینات فنی اکستریم VX

اکستریم VX به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می تواند قدرتی برابر با 261 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر را به فراوری برساند. قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به تمام چرخ های این شاسی بلند دو دیفرانسیل منتقل می گردد.

مشتریان در بازارهای جهانی برای خرید این خودرو بسته به مدل آن باید 30 تا 36 هزار دلار هزینه نمایند. از این رو با عرضه اکستریم وی ایکس، آن را به لوکس ترین شاسی بلند سه ردیفه مونتاژی بازار ایران تبدیل خواهد نمود.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 مهر 1402 بروزرسانی: 13 مهر 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1133

به "شاسی بلند نو بازار ایران که شبیه بی ام و است، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند نو بازار ایران که شبیه بی ام و است، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید