با یک و نیم میلیون تومان در خارج چه می توانید بخورید

به گزارش آموزشگاه ما، در نظر داشته باشید که 30 دلار تقریبا به پول رایج کشور ما 1 میلیون و نیم می گردد.

با یک و نیم میلیون تومان در خارج چه می توانید بخورید

خبرنگاران: به گزارش روزیاتو ، در این مطلب می خواهیم ببینیم که با 30 دلار در رستوران های کشورهای مختلف جهان چه غذاهایی می توان سفارش داد. توجه داشته باشید که این مطلب با در نظر گرفتن میانه قیمت ها (بدون احتساب مالیات و انعام) در رستوران های درجه میانه کشورها تهیه شده است.

سوئیس

سوئیس یکی از گران ترین کشورهای اروپا است. غذای ساده ای که در تصویر بالا می بینید را می توانید با 30 دلار در رستوران های مقرون به صرفه قیمت و سنتی سوئیس سفارش دهید. اگر بخواهید غذای مقوی تری را با این قیمت تهیه کنید می توانید رستوران های ایتالیایی، چینی و ترکیه ای را امتحان کنید که در سوئیس به وفور وجود دارند.

ژاپن

توریستی غذایی در ژاپن در حال شکوفایی است، چرا که غذاها در این کشور خیلی تند نیستند و برای توریستان هم شرقی و هم غربی قابل قبول اند. به علاوه، بسیاری از رستوران ها در این کشور دست کم یک ستاره میشلین دارند (ستاره میشلین معتبرترین سیستم رتبه بندی برای رستوران های جهان است که به وسیله بازرسان مخصوص انجام می گردد). برجسته ترین غذای ژاپن به طور حتم غذاهای دریایی محلی آن است.

ایتالیا

غذاهای ایتالیایی در زمره برترین غذاهای جهان قرار دارند، اما برای یک توریست بی تجربه پیدا کردن رستورانی در این کشور که در آن بتواند غذاهای خوشمزه ایتالیایی را با قیمتی مناسب امتحان کند، کار دشواری است. تراتوریاها و اوستریاها (انواعی از اغذیه فروشی در ایتالیا) و پیتزا فروشی هایی که رومیزی های چهارخانه دارند و در دل شهرها قرار گرفته اند، اولین انتخاب یک غذا شناس واقعی هستند. در آنجا نه تنها می توانید غذاهای سنتی ایتالیا را امتحان کنید، بلکه نوشیدنی های خانگی مرغوبی نیز برای مشتریان سرو می گردد.

کانادا

سخت می گردد از غذایی به عنوان غذای سنتی کانادا نام برد، چرا که غذاهای این کشور بیشتر ترکیبی از غذاهای کشورهای دیگر جهان هستند که به وسیله مهاجران وارد این کشور شده اند. قیمت غذا در شهرهای بزرگ و کوچک کانادا تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارد. تصویر بالا غذاهایی است که می توانید با 30 دلار در یک رستوران کوچک خانوادگی در اوتاوا، مرکز کانادا سفارش دهید.

فرانسه

فرانسه یکی از مرغوب ترین غذاهای جهان را دارد. قیمت غذا در این کشور هم مانند دیگر نقاط جهان، بستگی به درجه رستوران و مکان آن دارد. تصویر بالا غذاهایی است که می توانید با 30 دلار در یک رستوران بسیار خوب و گران قیمت، دور از مرکز شهر، در فرانسه سفارش دهید. نوشیدنی نیز جزء همیشگی سفارش است.

اسپانیا

در اسپانیا با 30 دلار می توانید در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت، یک غذای کامل سفارش دهید. یا می توانید در تاپاس فروشی ها (نوعی غذای اسپانیایی) این غذای سنتی اسپانیا را به همراه نوشیدنی امتحان کنید، غذایی که شما را به طور کامل سیر خواهد نمود.

جامائیکا

غذاهای جامائیکایی نه تنها خاص و متنوع اند، بلکه قیمت مناسبی هم دارند. در رستوران های درجه میانه این کشور غذاهایی مانند تصویر بالا را با 30 دلار می توانید سفارش دهید. این در حالی است که سفارش همین غذاها در اروپا با دست کم دو برابر این قیمت امکان پذیر است.

استرالیا

در اغلب رستوران های استرالیا با 30 دلار می توانید یک غذای خوب و دلچسب سفارش دهید. گفتنی است که بسیاری از رستوران های استرالیا مجوز فروش نوشیدنی های الکلی را ندارند اما این اجازه را به مشتریان می دهند که نوشیدنی خودشان را به همراه شان آورند. غذا خوردن در چنین رستوران هایی هزینه بسیار کمتری دارد.

یونان

یونان از توریستان خود با یکی از قدیمی ترین و مرغوب ترین غذاهای جهان پذیرایی می نماید. رستوران های محلی یونان قیمت های نسبتاً پایینی دارند، به ویژه در جنوب یونان و نقاطی از این کشور که چندان توریستخیز نیستند. حجم غذای این رستوران ها هم زیاد است.

مکزیک

قیمت ها در رستوران های مقرون به صرفه قیمت مکزیک (آن هایی که در منطقه ها توریستی قرار ندارند) بسیار پایین است. می توانید با 30 دلار هر نوع غذای تند گوشتی معروف مکزیک را، آن هم بیشتر از یک پرس، سفارش دهید.

هند

برترین مکان برای غذا خوردن در هند رستوران های محلی هستند چون غذا در این رستوران ها در شرایط قابل قبول تری از نظر بهداشتی طبخ می گردد. با این حال، حتی گران قیمت ترین رستوران های این کشور هم قیمت های بسیار خوبی دارند. در این کشور با 30 دلار می توانید برای چندین نفر غذا سفارش دهید.

مقدونیه شمالی

مقدونیه شمالی یکی از مقرون به صرفه قیمت ترین کشورهای اروپا از نظر غذا است. غذاهای این کشور، ساده، سیر کننده و خوشمزه هستند. در رستوران های مقدونیه شمالی روی میز همواره نان تازه، سبزی و پنیرهای مختلف وجود دارد. در این کشور کوچک اروپای شرقی می توانید با 30 دلار به راحتی یک غذای دلچسب سفارش دهید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 آبان 1402 بروزرسانی: 29 آبان 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1137

به "با یک و نیم میلیون تومان در خارج چه می توانید بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یک و نیم میلیون تومان در خارج چه می توانید بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید